A la revista el Drac de la Bisbal número 36 de l’any 1998 vam presentat un article parlant de les llevadores bisbalenques (1861-1998), més tard i en motiu de trobar informació d’una altra llevadora,de Carmen Barrera Pujals en bàrem fer una nova publicació al Drac número 45, any 2002.
Carme va nèixer el dia 11 d’agost de l’any 1831, es va casar amb Antoni Cantó Cartenyà i desconeixem la data i lloc de la seva defunció.
Podem veure al certificat de Bona conducta que hi ha a l’ article, necessari per fer la matrícula a la Universitat de Barcelona, com el seu segon cognom no està registrat per Pujals, consta amb el de Cantó que era el cognom del seu marit. En aquella època era bastant habitual que la dona adquirís el cognom del marit, però la Universitat per la expedició del títol emprava els verdaders.
Presentem també a la mateixa plana dos models de títols distints de matrones.
