Dies enrere en vaig veure un que explicava que, gràcies a la IA, s’estan desxifrant documents molt antics. Abans era impossible trobar-ne les correlacions de significat sense una capacitat i una velocitat analítica com la que té ara la IA.
M’encantaria saber què diuen aquests textos. Potser hi trobaríem veritats fins ara desconegudes. Sembla que hi ha alguna cosa dins meu que sempre m’invita a investigar, encara que només siguin petites coses d’una vila.
Avui ha succeït que, en obrir la porta del garatge cap a les dotze del migdia, algun reflex del cotxe ha dibuixat a terra una forma fluctuant, com una mitja bandera, que m’ha semblat feta de lletres.
No eren la marca del cotxe. Durant uns instants he pensat que estava davant d’un descobriment del segle: el sol lliurava un missatge.
He lliurat la imatge a la IA per veure què en llegia.
M’ha explicat, extensament, com la llum pot crear reflexos semblants als d’una piscina o d’altres fenòmens.
I, molt racionalment, he entès que, de vegades, la fantasia que ens transmet una imatge pot omplir aquesta necessitat d’abstracció que sovint tenim.
“Hi ha dies que la realitat i la imaginació es toquen sense avisar.” De fet l’imatge és ben curiosa !
